PAC1_ Disseny Universal

L’activitat que he seleccionat per desenvolupar les PAC d’aquesta assignatura ha sigut l’ordenació de l’espai i l’emmagatzematge del menjar a la cuina en un pis compartit. En concret l’espai escollit és la cuina de casa meva, així que hi tinc lliure accés i no tinc pensat mudar-me en els propers mesos. És un espai compartit entre quatre persones amb una molt bona relació entre nosaltres.

Compartim pis però també compartim una gran amistat i això fa que la cuina sigui un espai d’interacció entre nosaltres. Però des d’un principi ja vàrem pensar que hi havia poc espai d’emmagatzematge i per això vàrem haver d’afegir un moble. És per aquesta “problemàtica” que he pensat que seria molt interessant escollir l’activitat d’organització d’aliments en una cuina compartida amb més persones, perquè inclou diverses tasques individuals i col·lectives.

L’espai de treball i d’armaris de la cuina té forma d’”L”. En una de les parts hi ha la pica i en l’altre els fogons i l’extractor de fums. En tota l’estructura hi ha armaris a la part inferior i sobre els fogons també n’hi ha a la part superior. La cuina té una finestra just a sobre la pica que ajuda a la ventilació i està annexada a una galeria que dona al pati de llums.

Aquest és el plànol de la planta de la cuina:

En l’espai contrari de la cantonada de la L hi trobem la nevera i el moble que vàrem haver d’afegir. En les següents fotografies es pot veure d’una manera més clara: